Кууп өтүү - бул жолдогу эң коркунучтуу маневр болуп саналат, өзгөчө фураларды жана саптагы грузовиктерди. Ал жогорку ылдамдыкта жана карама каршы жолго чыгуу менен аткарылат. Бирок, баары эле ылдамдыгын жайлаткысы келбейт жана газ педальды басышат. Кандай каталар кууп өтүүдө көп кездешет?
Өз күчүн апыртып баалоо
Активдүү айдоо менен айдоочулар көбүнчө эйфория абалына келишет. Аларга жакында эле озуп кетуудогу ийгиликтер аларды «кудуреттуу» кылып койгондой туюлат. Бул мас кылуучу сезим чындыктын чектерин жок кылат жана трассада кооптуу каталарды кетирет. Ралли айдоочуларына коркунучтуу артыкчылык сезимдери менен күрөшүүгө үйрөтүшөт. Эгер күтүлбөгөн жерден сиз укмуштуудай айдап бара жатканыңыздай сезилип, жөндөмүңүз жеткилеңдикке жеткен болсо, анда бул күтүлбөгөн кырсыктын ишенимдүү белгиси. Ойгонууга жана жайлоого убакыт келди. Жалпысынан ашып өтүү каталарынын негизги себеби - айдоодогу ойдон чыгарылган ийгиликтен эйфория алып баш айлануусу.
Жүк ташуучу унаалардын катарын ашып өтүү
Айдоочулар өтүп бара жаткан жеңил жана жүк ташуучу унааларды бир убакта бир нече унааны басып өтүүгө аракет кылышат. Алар олуттуу ашыкча ылдамдык менен шашып, 130-150 км / с өнүгүп, жүк ташуучу унаа саатына 80-90 км ылдамдыкта баратат. Көбүнчө мындай маневрлер ийгиликтүү болот, бирок кээде алар кооптуу кырдаалдарга алып келет. Эгерде келе жаткан унаа пайда болсо, анда ылдамдыгын азайтып, өз тилкеңизге кайтуу үчүн катуу тормоздоо керек. Ал эми аны тез арада 80 км/саатка кайра коюу кыйын, анткени машина ылдамдыктын квадратына түз пропорционалдуу жогорку энергияга ээ болот. Тыюу салынган 150 км/сааттан 80 км/саатка чейин ылдамдыкты басаңдатуу жана өтүп бараткан жүк ташуучу унаанын куйругу менен кошулуу үчүн жүз метрдей жол керек. Ал эми көп учурда андай аралык жок, айдоочулар жүк ташуучу унаанын арткы тарабын сүзүшөт.
Мындан тышкары, нымдуу же ылайлуу жолдордо авариялык тормоздоо дөңгөлөктөрдүн бекитилишине жана унаанын тайгаланышына алып келиши мүмкүн, айрыкча ал АБС менен жабдылбаган болсо. Көбүнчө бул ВАЗ "классикалык" менен болот, бирок ошол эле эффект кээде заманбап унааларда байкалат. Ошондуктан, басып өтүп жатканда, агымга караганда 20-30 км/саатка тезирээк ылдамдаган жакшы.
Жол белгилерине ишенбеңиз
Көп учурда белгилер жол шарттарынын коркунучун чагылдырбайт. Кээде басып өтүп кетүү өлүмгө алып келиши мүмкүн болгон жерлерде да үзгүлтүктүү тилкелер колдонулат. Бул бийик чыгуулар, жабык бурчтар же адырлуу жерлер. Айдоочулар ортону көрүп, алдыдагы мейкиндикти көрбөй эле газга басышат. Ал эми ушул маалда келе жаткан машина түздүктөн секирип кетиши мүмкүн. Айрыкча, мындай «сокур» озуп кетуу тункусун кооптуу.
"Паровозик" болуп озуу
Башка машинадан кийин озуп баштоого катуу тыюу салынат. Өтүп бара жаткан унаа көрүнүштү тосуп турат. Алдыңкы унаанын айдоочусу өтө кооптуу жана маневр аяктагандан кийин минималдуу мейкиндикке "кысууну" күтөт. Андан кийин келе жаткан унаалар бири-биринен түзмө-түз 10-15 метр алыстап кетет. Ал эми артында башка бирөө келе жатса, кагылышуу сөзсүз болот. Андыктан, алдыңыздагы “лихачтарга” өзүңүздүн жашооңузду ишенип койбогонуңуз оң. Сиз басып өтүү үчүн каршы тилкеге каттамдын жакшы көрүнгөн тилкелеринде гана жана алдын ала «бурулуш» сигналын берип, жалгыз чыкканыңыз оң болот.
Күзгүнү карашпайт
Кээ бир айдоочулар жүк ташуучу унаанын алдынан өтүү үчүн каршы тилкеге тез эле секирип, күзгүдөн артын караганды унутуп коюшат. Көбүнчө кээ бир айдоочу унаалардын баарын басып өтүү үчүн артынан чуркап баратат. Андан кийин кагылышуу коркунучу бар.
Жол эрежесине ылайык, эгер кимдир бирөө бар болсо, ашып өтүүгө тоскоолдук кылып, каршы тилкеге чыгууга тыюу салынат. Ошондуктан, топ бошогончо күтүү керек. Кошумчалай кетсек, эгерде алдыда келе жаткан унаа солго бурулган сигнал менен сигнал берсе, озуп баштоого тыюу салынат.
Жолдун четине таянышат
Көптөгөн айдоочулар кооптуу маневр жасоону чечип, кооптуу учурда алар ар дайым жолдун четин колдоно алабыз деп эсептешет. Бирок күтүлбөгөн жерден келе жаткан унааны айдап бараткан дагы бир айдоочу да кагылышуудан дал ошол жерден качып кетүүнү көздөйт. Эки унаа жолдун четине чыгып, бетме-бет мушташат. Андыктан кээ бирлери маневр жасап жаткан айдоочуга каршы тилкеде калууну, экинчисине кагылышуудан ооп, жолдун четине чыгууну кеңеш кылышат. Жана бул да чоң жаңылыштык. Экстремалдуу кырдаалда айдоочулар дайыма эле кантип тарап кетээрин таба алышпайт. Алар инстинктивдүү аракет кылышат. Анын үстүнө чиркегичи бар негизги трактор алдыда болушу мүмкүн, ал агымдын жарымын таратпаш үчүн жолдун четине чыкпайт.
Эгерде жол ушунчалык тар болсо, үч машинаны өткөрбөй турган болсо, анда тобокелдик маневрден баш тартканы оң. Чет тарапка таянуу коркунучтуу.
Негизинен тобокелге салбай эле койгон оң. Мындан тышкары, жүк ташуучу машинанын сигналдарына көз салуу маанилүү. Эгерде жүк ташуучу унаанын айдоочусу солго бурулган сигнал менен ашып өтүүгө мүмкүн эмес экенин көрсөтсө, анда ага баш ийген жакшы. Эгер ал туура белги берсе, анда сиз озуп кете аласыз. Жүк ташуучу унаалардын айдоочулары ар дайым коркунучту эскертип турушат.
Обсуждение
Для того что бы оставлять комментарии, вам неоходимо авторизоваться на нашем сайте...
Войти